Użyj tej strategii, aby rozwinąć swoje konto na LinkedIn

Z tego wpisu dowiesz się:

  1. Na czym polega strategia komentowania na LinkedIn.
  2. Jak znaleźć czas na pisanie komentarzy.
  3. Poznasz sztukę komentowania.
  4. Dowiesz się jak pisać wartościowe komentarze.

Wiesz już od dawna, że konto na LinkedIn może przynieść ci wiele korzyści zawodowych.

Dzięki niemu możesz poznać nowych ludzi z branży, zdobywać nowe kontakty, a także zwiększyć swoją widoczność w środowisku zawodowym. 

Wiesz również, że LinkedIn jest świetnym narzędziem do poszukiwania pracy, ponieważ wiele firm korzysta z tej platformy, aby rekrutować nowych pracowników.

Wszystko wiesz i masz już nawet swój profil, ale …

Właśnie … ale nie publikujesz, bo nie wiesz, co masz pisać i jak się do tego zabrać. Jak rozwijać sieć kontaktów, jak sprawić, żeby twoje konto na LinkedIn było atrakcyjne?

A może po prostu jeszcze nie wiesz, do czego będzie Ci ono potrzebne?

Co zatem robić już teraz, aby profil nie wyglądał na martwy? Oto odpowiedź:

Użyj strategii komentowania, aby rozwinąć swoje konto na LinkedIn.

💡Oczywiście w pierwszej kolejności zadbaj też o uzupełnienie profilu łącznie ze zdjęciem.💡

Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.

Strategia komentowania zamiast pisania

Jednym z najlepszych sposobów na promocję swojego konta na LinkedIn jest wchodzenie w interakcję z postami innych osób poprzez komentowanie.

Dlaczego?

Ponieważ gdy komentujesz, pewien procent Twoich odbiorców widzi post autora. Im bardziej się zaangażujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że inne konta zainteresują się Twoim profilem. Komentowanie tworzy pozytywny mechanizm, ponieważ im więcej komentarzy otrzymasz, tym większy będzie Twój zasięg.

Na twoim profilu widoczna jest cała aktywność, nie tylko posty z publikacjami, ale też komentarze pod postami innych osób. W komentarzach także możesz dzielić się cenną wiedzą i budować swój wizerunek.

Problemem jest jednak to, że komentowanie może zająć trochę czasu.

I jestem pewna, że masz lepsze rzeczy do zrobienia niż spędzanie godzin na komentowaniu postów innych osób. Zajmijmy się jednak tym tematem.

Poniżej opiszę ci:

  1. Jak znaleźć czas w ciągu dnia na pisanie komentarzy,
  2. Jak pisać komentarze, które są:
  • Cenne,
  • Szybkie – poświęcisz 30 sekund na pisanie,
  • Prawdziwe – nie zabrzmisz jak robot.

Nie jesteś zbyt zajęty/a, żeby pisać komentarze

Każdy ma w ciągu dnia chwilę wolnego czasu.

Nieważne, czy czekasz, aż ktoś dołączy do spotkania, czy jesteś między seriami ćwiczeń na siłowni.

Zamiast spędzać ten czas na przeglądaniu mediów społecznościowych lub nierobieniu niczego, wykorzystaj go na pisanie komentarzy!

Jeżeli poświęcisz 1 minutę tu, 2 minuty tam w ciągu całego dnia na komentowanie, to nim się obejrzysz, napiszesz ponad 10 komentarzy!

Oto plan działania:

  1. Pobierz aplikację LinkedIn na swój telefon, aby mieć ją pod ręką.
  2. Określ czas w ciągu dnia, kiedy masz wolną chwilę:
    • Czekasz na kogoś.
    • W kolejce w supermarkecie.
    • Na toalecie (ha ha …).
    • Między seriami na siłowni.
  3. Zamiast przewijać media społecznościowe, jak to zwykle robisz, wykorzystaj ten czas na napisanie komentarzy!

Ok, ale co właściwie pisać w komentarzach?

Sztuka komentowania

Oto kilka szybkich wskazówek dotyczących pisania komentarzy, które są:

  • Cenne.
  • Szybkie.
  • Prawdziwe.

Przede wszystkim przeczytaj post danej osoby, aby zrozumieć jego treść.

Następnie obserwuj swój umysł, gdy czytasz ten post:

– Czy podczas czytania tego wpisu nasunęły mi się jakieś naturalne myśli?

Jeśli tak, to byłby to świetny komentarz!

Więc wpisz to w polu komentowania i kliknij „Wyślij”.

Kluczem jest to, żeby nie rozmyślać o tym za dużo.

A co jeśli nie mam żadnych myśli?

Możesz zrobić jedną z dwóch rzeczy.

1) Użyj jednej z poniższych podpowiedzi, aby pomóc sobie w napisaniu komentarza:

  • Jakie jest moje zdanie na ten temat?
  • Czy mam jakieś dodatkowe pomysły, o których nie wspomniano w poście i mogę je dodać?
  • Czy mam jeszcze jakieś pytania odnośnie tego tematu?

2) Jeśli po skorzystaniu z podpowiedzi nic nie przyjdzie Ci do głowy, przejdź do następnego posta!

Nie poświęcaj więcej niż 60 sekund na zastanawianie się, co skomentować. Powinno to przyjść naturalnie.

Jeśli nie, prawdopodobnie nie masz wiele do powiedzenia na temat tego wpisu. I to też jest w porządku!

Jak pisać „wartościowe” komentarze

Aby zrozumieć, jak pisać wartościowe komentarze, szybko zastosujmy inwersję w myśleniu (biorąc pod uwagę przeciwną perspektywę).

Co sprawia, że komentarz jest „ZŁY”?

  • Nie ma związku z tematem/treścią posta.
  • Jest zbyt ogólny.
    • Przykłady: „Świetny post!”, „Utożsamiam się z tym!”, „Fajnie”, „Niesamowite”.
    • Ludzie poznają, twoją szczerość, kiedy komentujesz w ten sposób.
  • Powtarzanie tego samego, co napisano w poście, słowo w słowo (nie wnosząc nic nowego do rozmowy).

Jeśli więc mielibyśmy napisać „DOBRY” komentarz, zrobilibyśmy coś przeciwnego.

  • Niech będzie istotny w kontekście tematu postu.
  • Nie pisz ogólnych komentarzy.
  • Nie powtarzaj tego samego, co napisano w poście.

Przykład 1. Ktoś w poście zadaje pytanie, a ty znasz odpowiedź. Nie wahaj się napisać komentarza z odpowiedzią.

W tym przykładzie autor posta zapytał o zjawisko, które zaobserwował na niebie. Miałam szczęście również je widzieć i sprawdziłam, co to było. Podzieliłam się więc tą wiedzą w komentarzu.

Przykład 2.

Dodałam moją opinię do tego posta, w krótkiej i zwięzłej formie. Ot takie pierwsze skojarzenie po przeczytaniu treści. Pokazałam twórcy, że poświęciłam czas na przeczytanie posta, więc komentarz był trafny i konkretny.

Wskazówka:

  • Twoje komentarze nie muszą być długie. Mogą być 1-2 zwięzłymi zdaniami.
  • Jeśli masz więcej do powiedzenia, to koniecznie zrób dłuższy komentarz! Ale nie czuj, że musisz napisać esej.

Podsumowanie

Jeśli nie masz zbyt wiele czasu, wykorzystaj małe chwile w ciągu swojego dnia, aby napisać komentarze. Kilka minut tu i tam się zsumuje.

Nie rozmyślaj za dużo nad swoimi komentarzami. Jeśli nic nie przychodzi ci do głowy, przejdź dalej lub zadaj sobie następujące pytania:

    • Jakie jest moje zdanie na ten temat?
    • Czy mam jakieś dodatkowe pomysły, o których nie wspomniano w poście i mogę je dodać?
    • Czy mam jeszcze jakieś pytania odnośnie tego tematu?

Niech twoje komentarze będą istotne i konkretne w odniesieniu do tematu wpisu. Unikaj ogólnych komentarzy w stylu: „Świetny wpis!”, „Super!”, „Niesamowite!” – ludzie rozpoznają, że są nieszczere.

Teraz masz wszystko, czego potrzebujesz, żeby zacząć pisać wartościowe komentarze, nie poświęcając na to wielu godzin.

Mam nadzieję, że to ci pomogło.

Do zobaczenia na LinkedIn!